

Gemeente Altena
Almkerk
Werken bij Gemeente Altena
De gemeente Altena in Noord-Brabant is qua oppervlakte de grootste van de regio en omvat 21 kernen met samen ruim 58.000 inwoners. Werken bij deze organisatie betekent bijdragen aan een groene en veelzijdige gemeenschap: uitgestrekte polders en natuurgebieden gaan hand in hand met bedrijvigheid, zoals een van Europa’s grootste binnenhavens. Voor mensen uit de regio is het extra aantrekkelijk om dichtbij huis te werken aan projecten die ertoe doen in de eigen leefomgeving. Vacatures bij gemeente Altena bieden die kans, met zichtbaar resultaat voor de dorpen en inwoners om je heen.
Waarom werken bij de gemeente Altena?
De gemeente Altena is een jonge organisatie (fusiegemeente sinds 2019) die barst van ambitie. Als organisatie in ontwikkeling staat Altena open voor frisse blikken en nieuwe ideeën. Er heerst een cultuur van groei en samenwerking waarin iedere medewerker zich gewaardeerd en betrokken voelt. Talenten van medewerkers staan centraal: de gemeente hanteert een talentgedreven manier van werken waarbij jouw sterke punten worden gezien en benut. Je krijgt de ruimte om je te ontwikkelen, niet alleen als professional maar ook als mens. Collega’s helpen elkaar om samen vooruit te komen. Daarnaast investeert de organisatie in vitaliteit en een gezonde werkomgeving, zodat je met energie en werkplezier aan de slag kunt.
Als veelzijdige werkgever biedt Altena carrièremogelijkheden in allerlei vakgebieden. Of je nu een starter bent die veel wil leren of een ervaren kracht uit de (semi)overheid, bij deze gemeente vind je uitdagend werk in een nieuw en ambitieus team. Ook als je nog niet in de publieke sector werkte maar graag iets wilt betekenen voor jouw leefomgeving, is Altena een aantrekkelijke plek om de overstap te maken. Dankzij de brede dienstverlening van sociaal domein tot ruimtelijke ontwikkeling, is er voor elk talent een passende rol, en jouw ideeën krijgen de ruimte om het verschil te maken.
Wat kun je verwachten?
Bij gemeente Altena kun je rekenen op moderne arbeidsvoorwaarden. Zo is er een marktconform salaris met een uitstekende pensioenregeling, plus goede secundaire voorwaarden. De werktijden zijn flexibel en thuiswerken wordt gefaciliteerd. Het Nieuwe Werken is hier de norm: je kiest zelf een werkplek die bij jou past; op kantoor, thuis of elders – en de organisatie zorgt dat werk en privé in balans blijven. Een gezonde werk-privébalans staat hoog in het vaandel. De gemeente organiseert zelfs regelmatig sportieve en sociale activiteiten voor medewerkers om vitaliteit en teamgeest te bevorderen.
Ook de werksfeer is belangrijk. Altena kent een sociale, vriendelijke cultuur waarin collega’s naar elkaar omzien. Je werk heeft bovendien maatschappelijke waarde. Initiatief tonen wordt aangemoedigd; er is veel ruimte voor jouw eigen ideeën en inbreng. Verder kun je rekenen op uitgebreide ontwikkelmogelijkheden. De gemeente biedt opleidingen, trainingen en coaching om jouw talenten verder te ontplooien. Via de Altena Academie zijn er diverse cursussen en leertrajecten beschikbaar, zodat je kunt blijven groeien in je vak. Kortom, je treedt toe tot betrokken teams met moderne werkmiddelen, waar je zowel professioneel kunt groeien als iets kunt betekenen voor de maatschappij.
Klaar om te bouwen aan de toekomst van jouw regio?
Ben je enthousiast om jouw talent in te zetten voor Altena? De gemeente nodigt je uit om de actuele vacatures bij gemeente Altena te bekijken en direct te solliciteren. Zo kun jij meehelpen om de toekomst van de regio vorm te geven. Liever op de hoogte blijven? Maak dan een job alert aan op Gemeentebanen.nl en mis geen enkele nieuwe kans. Samen bouw je bij Altena mee aan een mooie, veelzijdige omgeving, dichtbij huis en vol betekenis
Meer informatie
Voor meer informatie over werken bij Gemeente Altena kun je contact opnemen met de HR afdeling van Gemeente Altena
Ontvang nieuwe vacatures per email
Nieuwe vacatures niet mis lopen? Meld je aan en ontvang nieuwe vacatures bij Gemeente Altena per email.
